Razvoj e-usluga i upravljanje istom vrši se putem e.Standarda, koji je skup smjernica tj. metodologija razvoja e-usluge kojom je potrebno upravljati kao i „klasičnom“ fizičkom uslugom.
To je proces, koji se sastoji od više faza, a u nastavku ćete se upoznati sa svih pet faza e.Standarda (inicijacija, analiza i dizajn, razvoj IT sustava i implementacija, održavanje i unaprjeđenje, nadzor i kontrola)

Kako postati e-Građanin?

Upravljanje e-uslugama se temelji na četiri stupa:

  1. Model upravljanja e-uslugama (Uloge i odgovornosti);
  2. Životni ciklus e-usluge (Procesne faze);
  3. Skup procesa (Aktivnosti upravljanja e-uslugama); i
  4. Skup artefakata (Predlošci i smjernice).

Poslovni proces upravljanja e-uslugama sastoji se od 5 glavnih faza. Svaka faza predstavlja dio životnog ciklusa e-usluge, a to su:

  1. Inicijacija e-usluge;

U fazi inicijacije e-usluge stvara se obris osnovnih parametara e-usluge te se donosi odluka o tome hoće li se doista krenuti u razvoj i implementaciju e-usluge. Nove e-usluge obično nastaju temeljem problema koji treba biti riješen ili temeljem identificirane potrebe, a identificirane su putem internih ili eksternih izvora. 

  1. Analiza i dizajn e-usluge;

Faza analize i dizajna e-usluge obuhvaća detaljno planiranje aktivnosti i zadataka razvoja i implementacije e-usluge. Analiza uključuje opis podataka, tehnologije, procesa, ciljeva, sustava i struktura upravljanja, itd. Uključuje metode i tehnike kao što su identifikacija i analiza navika i potreba korisnika, analiza informacijskog sustava, problemska analiza, kontekstualna analiza i sl., kako bi se stvorila cjelokupna slika i definirao opseg. 

  1. Razvoj IT sustava i implementacija e-usluge;

Faza razvoja IT sustava i implementacija e-usluge obuhvaća primarno procese razvoja IT sustava ili modula postojećeg IT sustava koji će podržavati digitalno izvršavanje javne e-usluge. 

  1. Održavanje i unaprjeđenje;

Faza održavanje i unaprjeđenja podrazumijeva kontinuirano praćenje uspješnosti e-usluge i zadovoljstva korisnika istom te održavanje e-usluge uslijed zakonskih i drugih eksternih i internih promjena. 

5. Nadzor i kontrola.

Faza nadzora i kontrole ključna je u osiguranju sukladnosti sa Standardom razvoja e-usluga u RH i uključuje kontinuirani nadzor i kontrolu svih do sada opisanih faza procesa upravljanja e-uslugama, a koje provodi zasebno tijelo nadležno za osiguranje sukladnosti sa Standardom.