Izrada načela uzima u obzir viziju razvoja sustava e-Građani te je njihova svrha objasniti koja je sva načela potrebno zadovoljiti kako bi se izgradila kvalitetna e-usluga, a samim time i kvalitetan sustav e-Građani.

Kako postati e-Građanin?

Problemska područja koja su obuhvaćena načelima su:

Razumijevanje korisničkih potreba – Planiranje istraživanja i analiziranje korisničkih potreba;

Pristupačnost – Jednostavnost usluge, poticanje korisnika na korištenje e-usluga vodeći računa o pristupačnosti e-usluga i o odgovarajućoj korisničkoj potpori;

Mjerenje uspješnosti – Uporaba statističkih podataka, izvještaja, analitičkih alata u svrhu poboljšanja e-usluga;

Tim – Oformiti timove u svakom tijelu koji posjeduju vještine i znanja potrebna za obavljanje poslova standardizacije javnih usluga i koji mogu suvereno pregovarati s kompanijama u IT sektoru. Ulaganje u njihovo cjeloživotno obrazovanje je vrlo bitan čimbenik za uspjeh rada tima, obzirom na brzo mijenjanje digitalnog okruženja;

Agilni način rada – postao je standard posebice u IT okruženju. Zbog toga, sastavni dio rada timova moraju biti načela agilnog načina rada i iterativnog načina rješavanja problema; 

Integriranost/kompleksnost – Usluga koja pruža cjelovito rješenje životne situacije/problema i omogućuje korisniku rješenje na jednom mjestu;

Dizajn – Dodjeljivanje odgovarajućeg naziva e-Usluzi, strukturiranje, određivanje opsega, stvaranje prototipa, uporaba predložaka dizajna;

Tehnologija – Odabir odgovarajuće tehnologije razvoja, integracije, poslužitelja, vrste testiranja, sigurnosti i održavanja. 

 

Osim obuhvaćanja prethodno navedenih problemskih područja načelima e-usluge, svaka e-usluga treba:

  • Zadovoljiti zahtjeve relevantnih akata;
  • Osigurati pristup osjetljivim korisničkim skupinama, uključujući osobe s motoričkim, slušnim, vidnim, i neurološkim ograničenjima, na način da je sadržaj lako uočljiv, lako uporabljiv, i razumljiv;
  • Razumjeti korisničke potrebe, razviti kriterije uspješnosti, prikupljati i analizirati korisničke povratne informacije te ih koristiti za kontinuirano unaprjeđenje same e-usluge;
  • Ukoliko se prikupljaju povratne informacije od korisnika za potrebe pribavljanja statističkih podataka potrebno je to učiniti na način koji ne predstavlja opterećenje za korisnika. .
  • Slijediti definirane standarde dizajna;
  • Koristiti postojeću infrastrukturu, zajedničke alate i najbolje prakse te se uskladiti unutar samog tijela i među tijelima kako bi se povećala učinkovitost, a smanjilo dupliciranje;
  • Stvoriti sadržaj koji je točan, relevantan te jednostavan za uporabu i razumijevanje;
  • U najvećoj mogućoj mjeri povećati kvalitetu, objektivnost, korisnost i cjelovitost informacija i usluga pruženih korisnicima;
  • Učiniti informacije i usluge dostupnima pravodobno i nepristrano;
  • Pružiti sav zahtijevani sadržaj i poveznice, pisan jednostavnim korisničkim jezikom;
  • Spriječiti diskriminaciju korisnika na nacionalnoj bazi omogućujući obavljanje e-usluge na engleskom jeziku;
  • Omogućiti dostupnost informacija što uključuje: jednostavnost pristupa, jednostavnost pronalaženja tražene informacije, jasnoća poruke, jednostavnost dijeljenja informacije i njena uporabljivost.
  • Redovito vrednovati uspješnost i troškovnu učinkovitost e-usluga skupljajući relevantne pokazatelje i korisničke povratne informacije, provođenjem ispitivanja uporabljivosti te mjerenjem povrata na uloženo;
  • Provoditi sigurnosne i upravljačke nadzore kako bi se spriječilo neprimjereno otkrivanje osobnih podataka; te
  • Koristiti najnovije tehničke standarde.

Analiziranjem problemskih područja određeno je 13 standarda razvoja odnosno načela koje svaka e-usluga treba zadovoljiti:

  1. Identificirajte i shvatite korisničke potrebe i ograničenja
  2. Riješite životnu/poslovnu situaciju
  3. Omogućite usklađeno i objedinjeno korisničko iskustvo
  4. Učinite uslugu jednostavnom za korištenje
  5. Razvijajte uslugu koju svi mogu koristiti
  6. Uspostavite multidisciplinarni tim
  7. Definirajte parametre uspješnosti e-usluge i pratite zadovoljstvo korisnika
  8. Popularizirajte korištenje e-usluge
  9. Razvijte i održavajte pouzdanu uslugu
  10. Koristite već uspostavljene komponente
  11. Odaberite odgovarajuće alate, tehnologije i otvorene standarde
  12. Razvijte sigurnu usulugu koja štiti privatnost i sigurnost korisnika
  13. Podržite javnu upravu u digitalnoj naobrazbi