Tijela javnog sektora u suradnji sa Središnjim državnim uredom za razvoj digitalnog društva ispunjavaju zakonsku obvezu pribavljanja podataka iz javnih registara po službenoj dužnosti, bez traženja istih podataka od stranaka u postupku .

Digitalna javna uprava strateško je opredjeljenje Vlade Republike Hrvatske. Digitalnom transformacijom javne uprave, povezivanjem i međusobnom razmjenom podataka u javnim registrima koji se vode u digitalnom obliku ostvarit će se značajna ušteda vremena koja će neposredno dovesti do smanjenja troškova, veće transparentnosti te poboljšanja kvalitete podataka i pružanja javnih usluga.

 

Tijela javne uprave obvezna su ispuniti zakonsku obvezu pribavljanja podataka iz javnih registra po službenoj dužnosti (Zakon o državnoj informacijskoj infrastrukturi, NN 92/2014). To znači da tijelo koje provodi određeni poslovni proces u kojem je neophodan određeni podatak stranke u postupku, neće zahtijevati podnošenje ili dostavu tog podatka od stranke u postupku već će taj isti podatak pribaviti korištenjem državne informacijske infrastrukture sigurnom razmjenom podataka putem GSB (engl. Government Service Bus).

 

Više informacija o Državnoj sabirnici i postupku integracije na na nju možete pronaći na stranicama Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva.